Vitamina B12 sau Cobalamina

30 octombrie 2020 | Dorin_Ionus | Niciun comentariu

Cobalamina pentru nervi, productia celulelor sangvine si metabolismul energetic

Vitamina B12 asigura absorbtia de acid folic necesar productiei eritrocitelor, celulele transporoare de oxigen din sange. Corpul uman este un mecanism foarte complex. Pentru ca fiecare organ si tesut din corpul tau sa functioneze perfect, are nevoie de cantitatea potrivita de vitamine de inalta calitate. Vitamina B12 este singura vitamina solubila in apa care poate fi stocata in corp. Prin urmare, o deficienta apare adesea numai dupa ani, când nivelul de vitamina B12 este foarte scazut. Efecte sale sunt esentiale asupra intregii retele neuronale centrale si periferice asigurand astfel functia optimala de gândire.

Vitamina B12 pentru nervi si concentrare

Vitamina B12 indeplineste o gama larga de sarcini in corpul uman. Vitamina ”rosie” asigura consolidarea nervilor si concentrarea poate fi mentinuta mai mult timp. Organismul are nevoie de o cantitate mare de aceasta vitamina, in special intr-o zi de munca intensa.

Formarea globulelor rosii prin vitamina B12

Vitamina B12 asigura, de asemenea, ca celulele rosii sunt formate in mod corespunzator si contrage acid folic in globulele rosii. Deoarece globulele rosii transporta oxigenul vital catre organe si muschi, alimentatia potrivita de vitamina B12 este esentiala pentru un organism sanatos.

Conversia homocisteinei in metionina

Homocisteina este un produs intermediar al metabolismului care poate favoriza sau este legata de diverse boli cardiovasculare. De asemenea, pot deteriora vasele de sânge. Aceste efecte apar si atunci când nivelul de homocisteina este crescut moderat. Vitamina B12 transforma substanta critica in metionina inofensiva. Pe lânga furnizarea adecvata de vitamina B12, trebuie acordata atentie si furnizarii de acid folic, deoarece aceasta vitamina regleaza si nivelul de homocisteina.

Vitamina B12 pentru mai multa energie

Cantitatea si forma potrivita de vitamina B12 asigura energia necesara oranismului. Astfel, puteti indeplini activitatile cu efort fizic si psihic fara probleme.

Consecintele si simptomele carentei

Te simti adesea obosit, epuizat si slabit? Un deficit al vitaminei B12 poate fi motivul pentru acest lucru. Simptomele unei deficiente de vitamina B12 includ urmatorii factori:

  • Apatie
  • Oboseala crescuta
  • Amorteli si furnicaturi ale membrelor
  • Dificultate de concentrare
  • Gânduri deprimante, dezorganizate

Preveniti deficienta de vitamina B12

In multe cazuri, o deficienta este cauzata de malnutritie sau alimentatie precara. O dieta echilibrata cu alimente potrivite poate preveni la timp o deficienta de B12. Vârstnicii, vegetarienii si veganii sunt afectati in special de o deficienta aceasta vitamina. O deficienta de vitamina B12 poate fi remediata prin ajustarea dietei, precum si prin utilizarea unui supliment alimentar adecvat.

Alimente bogate in vitamina B12

Produsele animale, cum ar fi carnea, pestele si produsele lactate contin, in special, multa vitamina B12. Cele mai bogate alimente in vitamina B12:

Continut de vitamina B12 la 100 de grame:

  • Ficat: aproximativ 30 - 60 mg
  • Stridii: aproximativ 15 mg
  • Ton: aproximativ 4 mg 
  • Oua: aproximativ 2mg
  • Emmentaler: aproximativ 3mg

Daca sunteti vegetarian sau vegan, un supliment alimentar sub forma de tablete sau capsule ar fi o optiune buna pentru a mentine nivelurile de vitamina B12 la un nivel ridicat.

Absorbtia insuficienta de vitamina B12 in absenta unui factor intrinsec

Vitamina B12 poate fi absorbita de organism in doua moduri. Pe de o parte, vitamina poate fi pusa pasiv la dispozitia intestinului daca valoarea vitaminei B12 este ridicata. Pe de alta parte, organismul poate absorbi 1,5 mg de vitamina B12 in sine prin aportul activ. Cu toate acestea, este necesar un fel de catalizator: factorul intrinsec asigura ca vitamina B12 poate fi transportata in siguranta prin mileu gastric acid pâna la punctul de absorbtie din intestin. Daca factorul intrinsec este absent, vitamina B12 nu mai poate fi absorbita activ si nu poate fi absorbita decât prin difuzarea pasiva continua. Daca factorul intrinsec lipseste in contextul unei tulburari de absorbtie a vitaminei B12, este recomandabil sa luati vitamina B12 sub forma de tablete sau capsule cu vitamina B12 in plus fata de o dieta normala pentru a oferi B12 in cantitati mari prin difuzie pasiva.

Eticheta:

Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Puterea Plantelor

"Să previi este mai bine și mai simplu decât să vindeci!"
Acesta este motto-ul după care ne ghidăm, și ca urmare rubricile de pe site-ul nostru vor conține informații, sfaturi, "secrete" și rețete despre cum poți avea grijă de tine și de cei dragi.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram